vrijdag 31 augustus 2012

Card Chain Challenge August 2012

Ook deze maand heb ik weer meegedaan met de CCC challenge van Deborah. Deze kaart heb ik gemaakt voor Angela die ze inmiddels veilig heeft ontvangen in New Zealand, ondanks dat de douane de envelop had ge-opend.

Also this month I joined the CCC challenge of Deborah. This card I've made for Angela which has arrived in New Zealand safely, despite of the fact that customs had opened the envelope.


De rand van de kaart heb ik afgeplakt met tape en in het kader de "print and flower pattern" (Hero Arts CG329) afgedrukt met versamark. Deze afdruk bewerkt met pan pastels. De pan pastels gefixeerd en de tape voorzichtig verwijderd.
De vlinder op een apart stuk wit papier afgedrukt met memento black en deze ingekleurd met distress markers. Het lijfje voorzien van glossy accents en de vleugels aangetipt met parelmoer effect pasta (Lidl). De vlinders uitgeknipt en deze bevestigd op de kaart met glossy accents en de vleugels verhoogd met glue dots.
De tekst (HA F4088 quill always) op een apart wit strookje gestempeld met memento black en iets aangezet met distress inkt en de achtergrond tekst (HA H2365 old french writing) erover heen gestempeld met distress inkt.



I taped the border around the white cardstock and stamped the "print and flower pattern" (Hero Arts CG329) with versamark in the middle. Added the versamark print with pan pastels. Covered the pan pastels with fixation and removed gently the tape.
Stamped the butterfly with memento black on a separate piece of white cardstock and colored it with distress markers. Added glossy accents to the body and added some pear acrylic paste on the tips of the wings (Lidl). Cut out the butterflies and adhered it to the card with glossy accents and used glue dots under the wings for dimension.
Stamped the text (HA F4088 quill always) on a separate piece of white cardstoch with memento black and added some color of distress ink and stamped the background text (HA H2365 old french writing) on it with distress ink.


6 opmerkingen:

gré zei

hij is weer heel erg mooi

groetjes gré

Bianca van Noort zei

Mooie kaart :)

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Ha bloemen- en vlindervrouwtje...wat ziet dit er weer lekker uit zeg...en leuk spul die Pan Pastels. Ik was pas op een beurs en daar was iemand die ook vond dat ik ze toch echt moest kopen...maar ik heb ze nog steeds niet :-)

Hartelijke groetjes, Alie :-)

Ankie vd Polder zei

Wat een mooi kaartje weer Mariëtte. Toen ik jullie op de beurs zag in Bleiswijk begon het bij mij ook weer te kriebelen om iets met distress te gaan doen. Ik heb inmiddels een aantal dingetjes voorbereid en zal daar een dezer dagen iets mee gaan maken. Wel heb ik zowaar een paar stempels ook ingekleurd met distress en daar stond afgelopen woensdag al een kaartje van op mijn blog. Wel weer even wennen hoor als je eigenlijk alleen maar met copics werkt. :-) Maar de beurs was dus weer erg inspirerend. Groetjes, ankie

Janny Jager zei

Super mooie kaart Mariette
Prachtig geheel met hele mooie kleuren.

Groetjes Janny

Anoniem zei

Wow wat een mooi kaartje is dit weer geworden, mag ik alleen vragen hoe je de panpastels heb gefixeerd???(met een spuitbus of??)