zondag 11 juni 2023

JMA Roos met embossing folder - tutorial

 Het was voor mij al weer heel lang geleden dat ik een embossing folder heb gebruikt en werd laatst weer geïnspireerd door Jenine Siemerink. In een stap voor stap uitleg laat ik jullie zien hoe onderstaande kaart tot stand is gekomen.



De stappen:

Plaats je aquarelpapier in de embossing folder en haal deze door je stansmachine. Breng dan met een brayer distress oxide inkt aan over je achtergrond.

Tip: voor mijn te bewerken aquarelpapier heb ik de maat van deze toffe grunge letter embossing folder aangehouden, hier kon ik later een kaart en ATC mee maken.


Bemist je papier met water zodat de kleuren meer gaan vloeien en zich ook verspreid in de dieper gelegen gedeeltes van de achtergrond. Laat het zoveel mogelijk aan de lucht opdrogen.


De roos afgedrukt met watervaste inkt op aquarelpapier.


Inkleuren met distress inkten en uitknippen.


Het restant van de inkt op het craftsheet na inkleuren kunnen we natuurlijk altijd gebruiken om te spetteren.


In de stempelset van de roos zitten ook leuke achtergrond stempels. Een paar hiervan heb ik gebruikt in de achtergrond en afgedrukt in o.a. zwart en in de kleuren van de achtergrond zelf.


Witte acrylverf aangebracht over de achtergrond door dit heel lichtjes uit te rollen met de brayer. Zo probeer je alleen de verhoogde delen te raken.


De buitenranden iets meer kleur geven met een van de kleuren die je gebruikt hebt in de achtergrond. 


De roos op de kaart geplakt met wat wit en goud garen eronder. Witte en gouden spetters op de achtergrond en roos gespetterd.


Met een zwarte sharpie pen de randen rondom aangezet en alles op een witte basiskaart geplakt. De tekst ticket is alvast een sneak peek van de nieuwe Romantic Moments collectie.


Hier nog even een close up zodat je het effect van de grunge letter embossing folder goed kunt zien.

Gebruikte JMA producten:
Embossing Folder – Grunge letters JMA-ES-EMB10 Clear Stamp – Roos JMA-ES-STAMP68 Stamp & Cutting Die - Ticket to Happiness JMA-RM-SCD62 Cutting Die - ATCs & Strips JMA-RM-CD573

Geen opmerkingen: