zondag 30 januari 2022

Art journal - klaproos

 De letter K voor in mijn bloemen art journal is de klaproos van Art Journey geworden.


Hieronder vind je weer een stap voor stap uitleg


Drie kleuren inkt op de craftsheet aangebracht (oxide antique linnen, oxide aged mahogany en distress ground espresso) Dit bemist met water en hier het aquarelpapier ingelegd en een kwartslag gedraaid. Gedroogd met de heattool en weer wat inkt opgepakt en tussen iedere laag door drogen. Als laatste wat waterdruppels erop en deze even laten intrekken en restant opgenomen met een stuk keukenpapier.


De achtergrond goed gedroogd en afgenomen met een anti statisch doekje. De klaproos gestempeld met archival ground expresso en direct bestrooid met clear embossing poeder en dit laten smelten met de heat tool.


De klaproos nogmaals gestempeld maar dit keer op masker papier en de afdruk op de lijnen uitgeknipt.


Het uitgeknipte masker op de klaproos geplakt zodat ik de pluizenbol uit de Art Journey set "Walk Away" in de achtergrond kan stempelen met archival vermillion.


Ook de tabellen reeks uit de set "Friends 2" hier en daar in de achtergrond gestempeld met archival ground espresso.


Het masker verwijderd en met een klein beetje bleek op een synthetische penseel de bloemen gaan ontkleuren. Ik droog dit altijd nog even na met de heattool als ik klaar ben met de bleek.


De bloemen zet ik weer een klein beetje aan met een bordeaux kleurige ZIG marker en blend de kleur uit met een waterpenseel. Het wit in de bloem haal ik wat meer op met de Pit Artist pen. Rondom de bloemen geef ik een zachte schaduw met een bruin tint ZIG marker en ook deze vervaag ik met de waterpenseel.


Met een witte gelpen accentueer ik de kleurvlekken in de achtergrond.


Een alfabet stanzenset gebruikt om het woord klaproos uit te stanzen uit zwart cardstock. De letters opgeplakt en met een gelpen witte accenten aangezet. De randen van het papier rondom wat donkerder gemaakt met distress inkt ground espresso.


Het geheel in mijn bloemen art journal pagina geplakt. Het aquarelpapier was iets kleiner dan de pagina waardoor het een mooie witte kader rondom heeft en hierdoor het wit van de klaprozen goed uitkomen.


Gebruikte Art Joureny stempels:


Geen opmerkingen: