zondag 20 maart 2022

Art Journey challenge reminder

 Ohhhhh wat een leuke nieuwe stempels binnenkort bij Art Journey, deze worden tijdens de ArtSpecially beurs uitgebracht. Ik heb er al mee mogen spelen en er een voorbeeld mee gemaakt voor de huidige maand challenge. 

De nieuwe set die ik heb gebruikt, heet: reading is an adventure



Hieronder vind je een stap voor stap uitleg van deze kaart.


Smeer met een paletmes een beetje witte gesso uit op een gelamineerd sheetje of craftsheet. We gaan dit gebruiken als stempelkussen. "Beïnkt" de brillen stempel met een beetje gesso en stempel deze af op het acqaurel achtergrond papier. Doe dit een paar keer op verschillende plaatsen. Zorg wel dat je op de plek waar je het focal point wilt hebben zoveel mogelijk onbestempeld laat.



Voor de volgende stap dient de gesso opgedroogd zijn.
Doe wat kleurtjes distress inkt direct op je craftsheet. Ik heb zowel de saltwater taffy distress inkt en oxide inkt gebruikt, in combinatie met distress oxide spray walnut stain. Bemist dit met wat water en haal hier je achtergrond papier doorheen. Meerdere lagen kun je doen door steeds tussen door de lagen te drogen. Ga door tot je tevreden bent met de kleuren.


Geef het geheel nog extra kleur door met een blending brush hier en daar wat distress inkt aan te brengen. Langs de buiten randen heb ik voornamelijk de vintage photo gebruikt. Met een iets vochtig doekje kun je voorzichtig over de gestempelde brillen vegen om de inkt te verwijderen. 


Het lezende meisje en de tekst stempelen met Archival black soot en dit heat setten met clear embossing poeder.


Met een beetje chloor en klein synthetisch penseeltje de kleur verwijderen uit de broek en het boek. Daarna even drogen met de heattool. Met alleen water en een penseel wat kleur wegnemen van de huid.


Kleur de trui in met kleurtjes distress inkt. Ik heb saltwater taffy en abondoned coral gebruikt.


Kleur de broek en boek in met distress inkt. Ik heb hiervoor jaded jeans gebruikt, de perfecte kleur voor een spijkerbroek.


Met een wat fellere kleur blauwe distress inkt (chipped saphire) de randen rondom aanzetten. Ook wat schaduw ermee aangebracht onder het meisje.


Rond het meisje de achtergrond wat lichter gemaakt met een witte pritt brush pen. Op de acthergrond witte spetters laten vallen. Ik heb hier Arteza gouache verf voor gebruikt.


Breng ook wat zwarte spetters aan op de achtergrond. 


Het geheel plakken op een witte basis kaart. 

Doen jullie ook nog mee met de challenge van deze maand met het thema persoon/gezicht. Deze loopt nog tot 31 maart op de facebook groep Art Journey challenge 2.0 of op Art Journey designteam blog

1 opmerking:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat een mooie kaart en het is inderdaad een gave stempelset. Ik zet hem op mijn verlanglijstje hihi. Mooi zoals je de kaart op hebt gebouwd en ik vind het zo fijn om de stap voor stap uitleg te zien. Dank je wel daarvoor.
Lieve groetjes Miranda