zondag 11 december 2022

JMA Essentials tulpen kaart

De nieuwe JMA Essentials collectie ligt inmiddels in de winkels. Ik ben onder andere aan de slag gegaan met de tulpen stempels en de nieuwe light markers.



En hieronder kun je volgen hoe deze kaart tot stand is gekomen

Het aquarelpapier is met de kleinste rechthoek uit de Rectangle Ornaments Frames stans set uitgestanst. Rondom heb ik de randen met verwijderbare tape afgeplakt en ben met een blending brush lichtjes kleur gaan opbrengen. Ik heb gekozen voor distress oxide bundled sage.



Links onderin heb ik het elegant memorydesk mask geplaatst en hier het takje ervan her en der op de achtergrond geblend met dezelfde distress oxide inkt.
TIP: plak het gedeelte op het mask naast het takje af, dan "knoei" je niet zo snel en gebruik een smalle blending brush.




Ook de tekst uit dit mask heb ik aangebracht op de achtergrond.



Hier en daar stempel ik ook een kleine script met zwarte inkt. Ik gebruikt de script uit een ticket stempel en stempel deze met de hand, zodat je de clear stempel kunt buigen en zodoende de stempel maar gedeeltelijk afdrukt.



Langs de afgeplakte randen ga ik nog met een kleine ronde blending tool en distress oxide vintage photo een dun laagje aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat je iets meer diepte krijgt en de rand straks iets meer eruit springt.



Verwijder voorzichtig het tape. Ik vind spetters altijd leuk op de achtergrond, het geeft een speels effect. Breng wat distress oxide bundled sage aan op je craftsheet, bemist het met water en met behulp van een waaier penseel kun je gaan spetteren.



De tulpen gestempeld met versafine clair nocturne  op aquarelpapier en ingekleurd met de light markers. Nadat ze gekleurd zijn, alles uitgeknipt.



De tekst komt uit de Nederlandse tekst label stempelset en heb ik met versamark gestempeld en met zwarte embossing poeder verhit. 




De tulpen gerangschikt op de achtergrond, en met de light marker onderaan de stengels wat schaduw aangebracht. Een plekje gezocht voor de tekst en alles geplakt op een witte basiskaart.



Hier kun je ook nog goed zien dat de tulpen opgebold zijn opgeplakt.




En hier nogmaals het eindresultaat.


De gebruikte JMA producten:
Cutting Die - Rectangle Ornaments Frames JMA-ES-CD471
Mask Stencil - Elegant Memorydex JMA-ES-MASK167
Clear Stamp - Speciale Wensen JMA-ES-STAMP341
 Clear Stamp - Tulip Elements JMA-ES-STAMP338
Stamps – Vintage Tickets JMA-IP-STAMP277


Geen opmerkingen: