zondag 12 maart 2023

ATC Feelings of Freedom - stap voor stap

 
Komende week komt de nieuwe Jenine's Mindful Art collectie uit, met de naam Feelings of Freedom. Ik heb al mogen spelen met de stempels uit deze collectie om onder andere voorbeelden te maken voor de Studio Light catalogus. 

Hier het eerste voorbeeld, een ATC


De stap voor stap uitleg

Op aquarelpapier 2 kleuren distress oxide aanbrengen met een blending tool. Ik heb hier salvaged patina en vintage photo genomen.


Spat wat druppels water op de gekleurde achtergrond en laat het drogen of als je geen geduld hebt, dep het droog met een keukenrol.


Ohhhh en deze achtergrond stempel vind ik zo gaaf! Deze dit keer in zijn geheel beïnkt met een watervaste inkt (archival ground espresso) en op de gekleurde achtergrond gestempeld.


Uit dit achtergrondje haal ik een ATC en een mini slimline met stansjes uit de Inner Peace collectie. 


Nog zo'n super gave stempelset welke ik heel vaak zal gaan gebruiken, de Enhancement set.  Hier het vlindertje uit de set gestempeld met versafine clair en ingekleurd met de JMA light markers.


Uit diezelfde stempelset de Fly away label gestempeld en hiervan alleen tekst als labeltje uitgeknipt.


De randen rondom de ATC , vlinder en tekst aangezet met vintage photo distress oxide inkt. En met een witte pen hier en daar accenten aanbrengen.


Het vlindertje in de achtergrond stempel zat op mijn ATC kaartje precies op een mooie positie zodat ik het uitgeknipte vlindertje er mooi op kon plakken. Het geheel nog gemat op een zwarte ondergrond en daarna op een witte ondergrond.


En hier nogmaals het eindresultaat.

Gebruikte JMA producten:
Cutting Die - Slimline Ornament Frames JMA-IP-CD409
Cutting Die - Vintage Elements JMA-IP-CD408
Clear Stamp - Enhancement Set JMA-FOF-STAMP423
Clear Stamp - Freedom Background JMA-FOF-STAMP422

Geen opmerkingen: