zaterdag 5 november 2022

Inner Peace vlinders - tutorial


 In onderstaande tutorial laat ik jullie zien hoe deze kaart tot stand is gekomen.


Stap voor stap uitleg



Plaats het Mask Stencil - Slimline Baroque (JMA-IP-MASK131) op je achtergrond en blend hier twee kleurtjes distress oxide over heen. Ik heb hier aquarelpapier op mini slimline formaat gebruikt.




Dit is het resultaat wanneer je het stencil verwijderd. Ga nu met het restant aan inkt op je blending tools lichtjes over je achtergrond en bemist het daarna een beetje met water. De kleuren gaan dan iets vervagen. (Het resultaat hiervan zie je een aantal foto's verder)




Stempel alleen de twee vlinder uit de Slimline Butterfly Collage (JMA-IP-STAMP279) met een zwarte permanente inkt





Kleur de beide vlinders in en knip ze uit.Ik heb hiervoor de distress inkten gebruikt.




Wat ik zo fijn vind aan de Slimline Butterfly Collage stempel is dat je ook alleen stukjes van de achtergrond kunt gebruiken. Hier heb ik de script hier en daar gestempeld met versamark inkt en dit met witte embossing poeder verhit.




Het geheel gaat gemat worden op zwart cardstock en heb met de notitie scheurlijn stans uit de Slimline Border Collection (JMA-IP-CD410) aan beide zijden de randen uitgestanst.





De vlinders zijn gerangschikt op de achtergrond, samen met wat tekstjes uit JMA 1.0 collectie en met de zwarte mat laag eronder op een witte basiskaart geplakt.





Hier nog een close up van de achtergrond, hier zie je wat een dromerig effect de distress oxide geeft en komt het mask stencil heel mooi tot zijn recht.




En hier nogmaals het eindresultaat

2 opmerkingen:

marja kenter zei

Ik vind het een erg mooie kaart. Prachtige kleuren ook.
Fijn weekend en groetjes

Marja Sch zei

Het mooi en bedankt voor de duidelijke uitleg. Groetjes Marja