zaterdag 12 november 2022

JMA ticket kaart

 

Maskeren, maskeren en nog eens maskeren, dat is wat ik voor deze kaart heb gedaan.

Allereerst het 
Mask Stencil - Borders & Backgrounds op mijn achtergrond papier gelegd om het ticket lichtjes te voorzien van een kleurtje met behulp van een blending brush. Ik heb hiervoor een licht bruine distress inkt gebruikt. Daarna alleen langs de randen een iets donkere kleur bruin gebruikt. Met een ticket stempel uit de Vintage Tickets stempel set het gekleurde ticket bestempeld.

Op maskeer papier heb ik ditzelfde ticket uit het stencil overtrokken met een potlood en dit ticket uitgeknipt. Met het uitgeknipte masker het gekleurde en bestempelde ticket op mijn achtergrondje afgeplakt. En zo kun je weer met het mask stencil de volgende ticket kleuren en bestempelen.

 

Ondanks dat de tickets direct op de ondergrond met inkt zijn aangebracht, lijkt het net of het erop ligt. Dit komt door het maskeren en de diepte werking van de donkere randen rondom de tickets.

De vlinder stempels komen uit de vintage tickets & de slimline butterfly collage set en zijn ingekleurd met distress inkten. Kleine tekst stickers maken het geheel af.




En hier op de close-up kun je zien dat ik een border heb uit gestanst uit het achtergrondpapier, ik heb hiervoor de notitieblad border gebruikt uit de slimline border collectie stansen set. En deze weer geaccentueerd met bruine inkt met behulp van hetzelfde notitieblad rand wat op het borders & background mask stencil zit.


Gebruikte JMA producten:
Mask Stencil - Borders & Backgrounds JMA-IP-MASK130
Mask Stencil - Slimline Baroque JMA-IP-MASK131
Stamps – Vintage Tickets JMA-IP-STAMP277
Stamps - Slimline Butterfly Collage JMA-IP-STAMP279
Stickerbook A6 - STICKERJMA01
Cutting Die - Slimline Border Collection JMA-IP-CD410

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

mooi gedaan, het is idd net of de tickets er bovenop liggen!
groetjes Alma